26 listopada 2020

27.11.2020 Gdy za oknem szaro, buro i ponuro

 

Dzień dobry ☁☂

Listopad się kończy...Jaki był? Jak listopad późną jesień można namalować?

Dzisiaj:

– wypowiesz się na temat obrazu polskiego artysty

– wykonasz ćwiczenia rozwijające kreatywne myślenie

– wykonasz ćwiczenia utrwalające rozpoznawanie i nazywanie liter w, W

– omówisz wpływ jesiennej pogody na zachowanie się na drodze

– wypowiesz się na tematy związane z pogodą

– przypomnisz zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię

– utrwalisz sobie umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 7

– zaśpiewasz poznaną piosenkę, posłuchasz i spróbujesz zagrać akompaniament do prezentowanych utworów.

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza

1. Rozpoznawanie i nazywanie symboli elementów pogody.



2. Praca z podręcznikiem s.26.


2. Praca z podręcznikiem s.22.

3. Praca z podręcznikiem s.10.


3. Praca z ćwiczeniami s.11 i 12.



Edukacja matematyczna

Program 2+2 matematyka dla dzieci

Edukacja muzyczna

Utrwalenie piosenki "Jesienny deszcz".


Skeleton Dance - przygotuj dwa patyczki (kredki), kubek.


Pink Panther



I na koniec tygodnia...

The Pink Panther in "Rock-A-Bye Pinky"



25 listopada 2020

Galeria - Dzień Pluszowego Misia

 

Misie i inne pluszaki

26.11.2020 Ubranie na listopadowe dni


 Dzisiaj:

 -  wypowiesz się na temat konieczności dostosowywania ubioru do warunków pogodowych  i różnych sytuacji

- odpowiesz na pytania i wyszukasz w tekście odpowiednie fragmenty 

– wykonasz ćwiczenia językowe utrwalające rozpoznawanie i nazywanie liter w, W, nauczysz się ją pisać w połączeniu z innymi literami

 - przeliczysz litery i sylaby w wyrazach oraz ułożysz wyrazy z podanych liter

Edukacja polonistyczna

1. Praca z podręcznikiem s.8-9
  • Rozmowa na temat ilustracji - gdzie dzieje się akcja, dokąd idą postacie, jak są ubrane i dlaczego, jaka pora roku.
  • Czytanie tekstu przez nauczyciela - zwrócenie uwagi na bohaterów, ich drogę, co mają ze sobą, co się wydarzyło.
2. Praca z ćwiczeniami s. 8-9

Prezentacja litery W, w.


Wykonanie ćwiczeń zawartych na s.8-9.

3. Czytanie tekstu z podręcznika przez dzieci.
4. Zapis do zeszytu:
Zadanie - Wypisać z czytanki s.8-9 wyrazy z "w" ((wystarczy 10) - proszę o zdjęcie zeszytu wraz z notatką z lekcji.
Proszę nauczyć się czytać s. 8. Bardzo dziękuję za dotychczasową pracę z czytaniem. Jest coraz lepiej 💓💓💓
Dla chętnych - Przepisać do zeszytu 2 dowolne zdania ze s.8.

24 listopada 2020

Galeria - Wycinanki

 Zadanie do tematu "Koleżanki i koledzy"


















25.11.2020 Zwierzęta hodowane przez człowieka

 


Dzień dobry🐂🐃🐄🐇🐈🐎🐏🐐🐑🐓🐔🐕🐖

Podczas dzisiejszych zajęć:

– wypowiesz się na temat zwierząt hodowlanych i podasz korzyści związane z ich hodowlą,

– wskażesz różnice między ptakami a ssakami,

– ułożysz zdania w formie pytań i odpowiedzi,

– poznasz znaki stosowane na końcu zdania,

– wykonasz ćwiczenia utrwalające poznane litery,

– ułożysz i rozwiążesz zadania tekstowe,

– poćwiczysz dodawanie i odejmowanie w zakresie 7.

Edukacja przyrodnicza i polonistyczna

1. W tematykę dzisiejszych zajęć wprowadzi nas piosenka 

Dziadek fajną farmę miał



Stary McDonald miał farmę | pieśń zwierząt


Stary MacDonald farmę miał


2. Praca z podręcznikiem cz.2 s.6-7

  • Dzieci podają nazwy zwierząt gospodarskich dzieląc je na dwie grupy - ptaki i ssaki, uzasadniają podział (co łączy każdą grupę) - ptaki – mają dzioby, pióra, skrzydła, dwie nogi, znoszą jaja; ssaki – mają sierść lub włosy, rodzą młode i karmią je mlekiem)

  • Rozmowa na temat: jakie korzyści płyną z hodowli zwierząt?

- mięso, mleko, tłuszcz, jajka, wełna, pierze, skóra, futro, siła pociągowa, zwierzęta juczne, dla przyjemności.

  • Zwrócenie uwagi na to, że należy opiekować się zwierzętami, zapewnić im jedzenie, picie, miejsce do przebywania, opiekę weterynarza.
3. Praca z ćwiczeniami cz.2 s.6-7.
ćw. 1

ćw. 4

ćw. 5

3. Kaligrafia litera B, b s. 31.
4. Czytanie tekstu pisanego.
Zadanie - dowolną techniką przedstawić zwierzę lub zwierzęta hodowane przez człowieka (rysunek kredkami, farby, pisaki, plastelina, może to być wydzieranka, wycinanka, można wykorzystać wycięte z czasopism obrazki). Czas do piątku, proszę o zdjęcie.
Kilka propozycji





Kilka kolorowanek, które można wydrukować, pokolorować dodając nowe elementy.








Edukacja matematyczna
1. Praca z ćwiczeniami cz.2 s.6.
2. Zapis do zeszytu i obliczanie - proszę o zdjęcie.

Światowy Dzień Pluszowego Misia

Z okazji tego dnia zadania do ułożenia. Ich bohaterami są misie.

Proszę o Wasze zdjęcia w otoczeniu miśków. Zrobimy galerię z okazji dzisiejszego święta.:)

Dla chętnych



Złotowłosa i trzy misie - bajka animowana

Masza i Niedźwiedź - kanał z filmami


Koło "Rusz głową"

29.04.2021 Najważniejsze polskie symbole. Majowe święta

 Dzień dobry 👫 Dzisiaj: – wysłuchasz wiersza i wypowiesz się na jego temat – omówisz przesłanie wiersza dotyczące okazywania szacunku ludzi...