19 listopada 2020

20.11.2020 Jesteśmy życzliwi

 


Dzięń dobry😊

Dzisiaj:

– wypowiesz się na temat historyjek obrazkowych i własnych doświadczeń

– przeczytasz zdania ze zrozumieniem

– zapiszesz zdania ułożone z rozsypanek wyrazowych

– dokonasz obliczeń w zakresie 6

– zastosujesz poznane symbole w zapisie obliczeń

– ocenisz własne postępowanie dotyczące okazywania życzliwości innym


Edukacja polonistyczna

1. Głośne czytanie zdań do historyjek i sprawdzanie poziomu ich zrozumienia, np. Jak ma na imię bohaterka pierwszej/drugiej ilustracji? Co robi Matylda/Aldona? - podręcznik s.78

2. Kilkuzdaniowe opowiadanie o zdarzeniach przedstawionych na ilustracjach. Nadawanie historyjkom tytułów (zad.1).

3. Ćwiczenia w pisaniu – przypomnienie wiadomości o zdaniu i zasadach jego zapisywania (wielka litera na początku, kropka na końcu), porównywanie liczby użytych w zdaniach wyrazów, układanie zdań z podanych wyrazów i ich zapisywanie. Pisownia imion wielką literą. (zad.2 - trzecia kropka dla chętnych).

4. Ćwiczenia polonistyczne s.81-82 ćw.1-4.


5. Kaligrafia litera "ę" s.30.

Edukacja matematyczna

1. Ćwiczenia matematyczne s.56 ćw.4, s,57 ćw.5-8.



Edukacja muzyczna

Podręcznik do muzyki s.30-31. Piosenka jest na płycie.

1. Taniec

2. Piosenka "Jesienny deszcz".

 Piosenka "Jesienny deszcz" - wersja z płyty.

3. Wykonanie ćwiczeń z podręcznika s.31. 

Poniższa prezentacja wykonana jest przez Barbarę Honisz. 

Anna Kendrick - Cups (Pitch Perfect’s “When I’m Gone”) [Official Video]


18 listopada 2020

19.11.2020 Pomocne ręce

 

Dzień dobry💞
Podczas dzisiejszych zajęć:
– wypowiesz się na temat tekstu i własnych doświadczeń związanych z niesieniem pomocy potrzebującym
– poćwiczysz analizę i syntezę słuchowo-wzrokową podanych wyrazów
– poznasz, nazwiesz i nauczysz się pisać literę ę oraz przeczytasz tekst z tą literą

Edukacja polonistyczna

1. Odczytanie hasła Pomocna ręka składającego się z sylab i głosek zilustrowanych wyrazów.

- pierwsza sylaba

- pierwsza sylaba
- trzecia głoska
- trzecia sylaba

- druga sylaba

- ostatnia sylaba

Próba wyjaśnienia przenośnego znaczenia otrzymanego wyrażenia.

2. Kilkuzdaniowe wypowiedzi dzieci na temat trudnych sytuacji, w których ktoś wyciągnął
do nich pomocną rękę lub kiedy one pomogły komuś w potrzebie.
3. Praca z podręcznikiem s.76-77 - Ileż tu pomocnych rąk!
Rozmowa na temat przedstawionej sytuacji – zwrócenie uwagi na zależności przyczynowo-skutkowe, np. Dlaczego potrzebuje pomocy? Kto pomaga? W jaki sposób pomaga? Jak się czuje osoba, która uzyskała pomoc? Co odczuwa osoba podająca pomocną dłoń?
• Co robią ręce osób niosących pomoc? – ustalanie i nazywanie czynności rąk, np. tulą,  niosą, głaszczą, wsypują, karmią, podtrzymują.

4. Ta ręka karmi Kęskę – wprowadzenie litery ę (daję, Kęska).
Rozmowa na temat przywiązania zwierząt do osób, które je karmią, opiekują się nimi –
na podstawie analizy sytuacji przedstawionej na ilustracji.
Prezentacja pisowni litery "ę"


Pisanie litery ę w izolacji, w sylabach i wyrazach – zwrócenie uwagi na brak wielkiej litery ę,
gdyż nigdy nie występuje ona na początku wyrazów - ćwiczenia polonistyczne s. 79-80.

Zapisanie do zeszytu trzech pierwszych zdań z podręcznika s.76.


17 listopada 2020

18.11.2020 i 25.11.2020 Koło "Rusz głową"

 Proste doświadczenia i eksperymenty dla dzieci






Genial.ly - Kodowanie

18.11.2020 Koleżanki i koledzy

 


Dzień dobry👧👦
Dzisiaj:
– wysłuchasz w skupieniu tekstu z podręcznika
– wypowiesz się na temat swoich uzdolnień oraz omawianego tekstu
– poćwiczysz podział wyrazów na głoski, sylaby
– będziesz czytać i pisać wyrazy z poznanymi literami
– poćwiczysz obliczenia w zakresie 6
– będziesz uzupełniać działania z niewiadomą ("okienkiem")
– wykonasz wycinankę

Edukacja polonistyczna
1, Praca z tekstem
• Słuchanie tekstu czytanego przez lektora.


• Ustalanie, jakie są zainteresowania bohaterów opowiadania: wspólne nazywanie zainteresowań bohaterów.
• Rozmowa inspirowana wysłuchanym tekstem kierowana pytaniami, np. Dlaczego Kasia nie
chciała pokazać swoich prac? Jak myślicie, co czuła Kasia, gdy dzieci w szkole chwaliły się
swoimi osiągnięciami? Czy wszyscy lubią chwalić się tym, co potrafią robić najlepiej? Co pani
powiedziała wszystkim dzieciom? O co pani poprosiła Kasię? Jakie były wtedy uczucia Kasi?
Co czuła, gdy pani pochwaliła jej zdolności? O czym mogły myśleć wtedy dzieci z jej klasy?
Jak sądzicie, co Raban potrafi robić najlepiej?
• Co to znaczy: mieć uzdolnienia do czegoś? – próba wyjaśnienia wyrażenia mieć zdolności;
rozważania na temat zachowań sprzyjających osiągnięciom w rozwijaniu zdolności.
• Wypowiedzi na temat samopoczucia Kasi wywołanego postawą Kingi, Marty i Patryka oraz
Stasia – wskazywanie postaw pozytywnych i negatywnych oraz właściwych reakcji na prezentacje uzdolnień przez rówieśników.
• Rozmowa na temat odpowiedniego „chwalenia się” swoim talentem – zwrócenie uwagi
na zachowanie skromności i taktu w takich sytuacjach.

2. Rozmowa na temat: Kogo możemy nazwać życzliwym? Czym wyróżnia się osoba życzliwa?


Wybory najżyczliwszej osoby w klasie - proszę dzisiaj przesłać kandydata przez WhatsApp.

Edukacja plastyczna
Wykonanie wycinanki z papieru wg instrukcji nauczyciela lub propozycji filmowych.











Edukacja polonistyczna
1. Ćwiczenia polonistyczne cz.1 s. 77-78

Edukacja matematyczna
1. Przepisanie do zeszytu i obliczenie działań z niewiadomą:

2. Wirtualna kostka do gry - Ile brakuje do 6?
3. Genial.ly - Robimy zakupy


16 listopada 2020

17.11.2020 Konkurs plastyczny



 Dzień dobry👿👸

Dzisiaj podczas zajęć:

– wypowiesz się na temat uczestnictwa w konkursach oraz na temat omawianego tekstu

– poćwiczysz podział wyrazów na głoski

– przeczytasz głośno tekst i wyszukasz w nim potrzebne fragmenty

– napiszesz i przeczytasz sylaby, wyrazy i zdania z literami n, N

– rozpoznasz, nazwiesz i nauczysz się pisać cyfrę 6 oraz wykonasz ćwiczenia matematyczne

Edukacja polonistyczna 

1. Odgadnijcie z pierwszych sylab nazw obrazków hasło.







2. Rozmowa o osiągnięciach w konkursach, w których dzieci dotychczas brały udział. Jakie znają konkursy?

3. Notes Neli – wprowadzenie liter n, N (notes, Nela)

• Swobodne wypowiedzi na temat ilustracji w podręczniku – próba ustalenia, w jakim miejscu

znajdują się przedstawione na niej dzieci.

• Słuchanie całego tekstu czytanego przez nauczyciela (podręcznik s.72-73).

• Sprawdzanie poziomu zrozumienia tekstu – udzielanie odpowiedzi na pytania, np. Co robi

Nela, Kornel, Karolina, Leon)? Co znajduje się w notesie Neli? Co Nela narysuje na konkurs?

Co zrobił Konrad? Co jest tematem konkursu? Co Filip dostał z Muzeum Transportu?

• Wspólne ustalanie na podstawie tekstu i ilustracji, do jakiego konkursu przygotowują się dzieci.

• Wyszukiwanie w tekście i czytanie fragmentów opisujących zajęcia bohaterów.

• Czytanie tekstu przez chętne dzieci z uwzględnieniem poziomu umiejętności.

Proszę nauczyć się czytać - obowiązkowo s. 72, dla chętnych s. 73.

• Wprowadzenie liter n, N (notes, Nela).

– Wyszukiwanie na ilustracji obiektów, w których nazwach jest głoska n w różnych pozycjach.

– Ćwiczenia analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów z n w różnych pozycjach (wyrazy z boku s.72).

4. Ćwiczenia przygotowujące do pisania ze szczególnym uwzględnieniem wielkiej litery N

 - obserwacja toku pisania liter N, n, pisanie w powietrzu, palcem po biurku.




– ćwiczenia w pisaniu liter n, N (ćwiczenia polonistyczne s.75,76).

Zapis do zeszytu - proszę o zdjęcie.



Edukacja matematyczna

1. Podręcznik s.119 zad.1,2 - Badanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 6. Dopełnianie do 6.

Dzieci oglądają ilustrację w sposób ukierunkowany pytaniami nauczyciela, np. Ile domków ma Ada? Ile okien mają domki? Ile drzwi? Dlaczego Ada tak poukładała swoje domki? W pierwszym domku jest zgaszone światło. Ile trzeba zaświecić, by wszystkie okna były rozświetlone?

3. Ćwiczenia matematyczne cz.1 s.54 ćw.1

Prezentacja kaligrafii cyfry 6.


3. Ćwiczenia matematyczne cz.1 s.54, 55(ćw. 2-8).

4. Kaligrafia s. 67 (cyfra 6).

Edukacja informatyczna

Lupa dla detektywa - kolorujemy

Omówienie paska narzędzi programu Paint. 






Strony do kolorowania on-line:

1. Super Coloring - należy wybrać sobie kategorię, później obrazek, a następnie Color Online (można też wydrukować).

2. Gry.pl - Kolorowanki


3. Kolorowanki na tablet

4. Genial.ly- Tablica do rysowania


29.04.2021 Najważniejsze polskie symbole. Majowe święta

 Dzień dobry 👫 Dzisiaj: – wysłuchasz wiersza i wypowiesz się na jego temat – omówisz przesłanie wiersza dotyczące okazywania szacunku ludzi...