– wypowiesz się na temat historyjek obrazkowych i własnych doświadczeń
– przeczytasz zdania ze zrozumieniem
– zapiszesz zdania ułożone z rozsypanek wyrazowych
– dokonasz obliczeń w zakresie 6
– zastosujesz poznane symbole w zapisie obliczeń
– ocenisz własne postępowanie dotyczące okazywania życzliwości innym
Edukacja polonistyczna
1. Głośne czytanie zdań do historyjek i sprawdzanie poziomu ich zrozumienia, np. Jak ma na imię bohaterka pierwszej/drugiej ilustracji? Co robi Matylda/Aldona? - podręcznik s.78
2. Kilkuzdaniowe opowiadanie o zdarzeniach przedstawionych na ilustracjach. Nadawanie historyjkom tytułów (zad.1).
3. Ćwiczenia w pisaniu – przypomnienie wiadomości o zdaniu i zasadach jego zapisywania (wielka litera na początku, kropka na końcu), porównywanie liczby użytych w zdaniach wyrazów, układanie zdań z podanych wyrazów i ich zapisywanie. Pisownia imion wielką literą. (zad.2 - trzecia kropka dla chętnych).
4. Ćwiczenia polonistyczne s.81-82 ćw.1-4.
5. Kaligrafia litera "ę" s.30.
Edukacja matematyczna
1. Ćwiczenia matematyczne s.56 ćw.4, s,57 ćw.5-8.
Edukacja muzyczna
Podręcznik do muzyki s.30-31. Piosenka jest na płycie.
– wypowiesz się na temat tekstu i własnych doświadczeń związanych z niesieniem pomocy potrzebującym
– poćwiczysz analizę i syntezę słuchowo-wzrokową podanych wyrazów
– poznasz, nazwiesz i nauczysz się pisać literę ę oraz przeczytasz tekst z tą literą
Edukacja polonistyczna
1. Odczytanie hasła Pomocna ręka składającego się z sylab i głosek zilustrowanych wyrazów.
- pierwsza sylaba
- pierwsza sylaba
- trzecia głoska
- trzecia sylaba
- druga sylaba
- ostatnia sylaba
Próba wyjaśnienia przenośnego znaczenia otrzymanego wyrażenia.
2. Kilkuzdaniowe wypowiedzi dzieci na temat trudnych sytuacji, w których ktoś wyciągnął
do nich pomocną rękę lub kiedy one pomogły komuś w potrzebie.
3. Praca z podręcznikiem s.76-77 - Ileż tu pomocnych rąk!
Rozmowa na temat przedstawionej sytuacji – zwrócenie uwagi na zależności przyczynowo-skutkowe, np. Dlaczego potrzebuje pomocy? Kto pomaga? W jaki sposób pomaga? Jak się czuje osoba, która uzyskała pomoc? Co odczuwa osoba podająca pomocną dłoń?
• Co robią ręce osób niosących pomoc? – ustalanie i nazywanie czynności rąk, np. tulą, niosą, głaszczą, wsypują, karmią, podtrzymują.
4. Ta ręka karmi Kęskę – wprowadzenie litery ę (daję, Kęska).
Rozmowa na temat przywiązania zwierząt do osób, które je karmią, opiekują się nimi –
na podstawie analizy sytuacji przedstawionej na ilustracji.
Prezentacja pisowni litery "ę"
Pisanie litery ę w izolacji, w sylabach i wyrazach – zwrócenie uwagi na brak wielkiej litery ę,
gdyż nigdy nie występuje ona na początku wyrazów - ćwiczenia polonistyczne s. 79-80.
Zapisanie do zeszytu trzech pierwszych zdań z podręcznika s.76.
– wypowiesz się na temat uczestnictwa w konkursach oraz na temat omawianego tekstu
– poćwiczysz podział wyrazów na głoski
– przeczytasz głośno tekst i wyszukasz w nim potrzebne fragmenty
– napiszesz i przeczytasz sylaby, wyrazy i zdania z literami n, N
– rozpoznasz, nazwiesz i nauczysz się pisać cyfrę 6 oraz wykonasz ćwiczenia matematyczne
Edukacja polonistyczna
1. Odgadnijcie z pierwszych sylab nazw obrazków hasło.
2. Rozmowa o osiągnięciach w konkursach, w których dzieci dotychczas brały udział. Jakie znają konkursy?
3. Notes Neli – wprowadzenie liter n, N (notes, Nela)
• Swobodne wypowiedzi na temat ilustracji w podręczniku – próba ustalenia, w jakim miejscu
znajdują się przedstawione na niej dzieci.
• Słuchanie całego tekstu czytanego przez nauczyciela (podręcznik s.72-73).
• Sprawdzanie poziomu zrozumienia tekstu – udzielanie odpowiedzi na pytania, np. Co robi
Nela, Kornel, Karolina, Leon)? Co znajduje się w notesie Neli? Co Nela narysuje na konkurs?
Co zrobił Konrad? Co jest tematem konkursu? Co Filip dostał z Muzeum Transportu?
• Wspólne ustalanie na podstawie tekstu i ilustracji, do jakiego konkursu przygotowują się dzieci.
• Wyszukiwanie w tekście i czytanie fragmentów opisujących zajęcia bohaterów.
• Czytanie tekstu przez chętne dzieci z uwzględnieniem poziomu umiejętności.
Proszę nauczyć się czytać - obowiązkowo s. 72, dla chętnych s. 73.
• Wprowadzenie liter n, N (notes, Nela).
– Wyszukiwanie na ilustracji obiektów, w których nazwach jest głoska n w różnych pozycjach.
– Ćwiczenia analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów z n w różnych pozycjach (wyrazy z boku s.72).
4. Ćwiczenia przygotowujące do pisania ze szczególnym uwzględnieniem wielkiej litery N
- obserwacja toku pisania liter N, n, pisanie w powietrzu, palcem po biurku.
– ćwiczenia w pisaniu liter n, N (ćwiczenia polonistyczne s.75,76).
Zapis do zeszytu - proszę o zdjęcie.
Edukacja matematyczna
1. Podręcznik s.119 zad.1,2 - Badanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 6. Dopełnianie do 6.
Dzieci oglądają ilustrację w sposób ukierunkowany pytaniami nauczyciela, np. Ile domków ma Ada? Ile okien mają domki? Ile drzwi? Dlaczego Ada tak poukładała swoje domki? W pierwszym domku jest zgaszone światło. Ile trzeba zaświecić, by wszystkie okna były rozświetlone?
3. Ćwiczenia matematyczne cz.1 s.54 ćw.1
Prezentacja kaligrafii cyfry 6.
3. Ćwiczenia matematyczne cz.1 s.54, 55(ćw. 2-8).
4. Kaligrafia s. 67 (cyfra 6).
Edukacja informatyczna
Lupa dla detektywa - kolorujemy
Omówienie paska narzędzi programu Paint.
Strony do kolorowania on-line:
1. Super Coloring - należy wybrać sobie kategorię, później obrazek, a następnie Color Online (można też wydrukować).