03 grudnia 2020

4.12.2020 Kolorowe parasole 2

 

Dzień dobry 💧💦🌂🌈🎅

Dzisiaj:

– omówisz doświadczenia związane z wodą, wyciągniesz z nich wnioski

– będziesz obliczać, porównywać w zakresie 9

– będziesz kodować z Mikołajem

Edukacja przyrodnicza i społeczna

1. Oglądanie filmu "Niezwykła podróż kropelki".


Dla ciekawych - Obieg wody w przyrodzie

Eksperyment 1

Eksperyment 2

1. Praca z podręcznikiem s.19

Film edukacyjny z multibooka


Edukacja matematyczna

1. Praca z podręcznikiem s.80


2. Praca z ćwiczeniami s.11-13




Kahoot

Mikołaj z TikToka



Informatyka

02 grudnia 2020

3.12.2020 Kolorowe parasole 1

 



Dzień dobry💧💨💦

Dzisiaj:

– wypowiesz się na temat wysłuchanego tekstu i określisz jego nastrój

– poćwiczysz podział wyrazów na głoski, przeliczysz głoski w wyrazach i wyrazy w zdaniach

– poznasz, nazwiesz i nauczysz się pisać litery p, P

– wysłuchasz opowiadania i wypowiesz się na jego temat

Edukacja polonistyczna

1. Praca z podręcznikiem s.18

Wyjaśnianie wyrazów: parasol (z francuskiego: parasol) – parasol od słońca (fr. soleil – słońce); parapluj (z francuskiego: parapluie) – parasol od deszczu (fr. pluie – deszcz).
Wysłuchanie nagrania opowiadania.

Odpowiedzi na pytania 1-4 s.18.

2. Praca z ćwiczeniami s.20-21.


Pokaz pisania liter "p, P"


3. Praca z podręcznikiem s.16-17.


Czytanie tekstu przez nauczyciela i uczniów.

4. Zapis do zeszytu liter "p, P" oraz fragmentu tekstu z podręcznika (zaznaczony na żółto).

Wzór pisma elementarzowego




01 grudnia 2020

2.12.2020 Na zamku

 

Dzień dobry👸👮

Dzisiaj:

– przeczytasz wskazany tekst

– odpowiesz na pytania do wysłuchanego tekstu

– wyjaśnisz wiele znaczeń wyrazu zamek

– nauczysz się pisać litery Z, z i wyrazy z tymi literami

– poznasz, nazwiesz liczbę 9 i nauczysz się pisać cyfrę 9

– wykonasz polecenia wymagające dodawania kilku liczb

– narysujesz zamek lub wykonasz go z dostępnych materiałów

Edukacja polonistyczna, techniczna i plastyczna:

1. Wprowadzenie - co łączy ze sobą te trzy ilustracje?




Jak działa zamek do drzwi?


Jak to jest zrobione? Zamek błyskawiczny.


Jak działa zamek błyskawiczny?


Jak narysować zamek?





Jak zbudować zamek?









Wykonaj zamek (praca plastyczna lub budowla) - proszę o zdjęcie do piątku. 

2. Praca z podręcznikiem s. 14-15.


Omawianie ilustracji w podręczniku wspomagane pytaniami, np. Co robią dzieci na ilustracji?

Co zbudowała dziewczynka? Co zbudował chłopiec?

• Wyszukiwanie na ilustracji obiektów, w których nazwach występuje głoska "z".

• Głośne czytanie tekstu o zabawie Zuli i Zenka.

• Ćwiczenia w czytaniu z podziałem na role (tekst narratora czyta nauczyciel).

• Rozmowa na temat tekstu, np. Kto mieszkał na zamku? Co zrobił Zenek? Co jeszcze zbudowały

dzieci? Jakie zwierzęta zamieszkały w zoo królewny Zuzanny? Jak królewna będzie opiekować

się swoimi zwierzętami? Jak lubią się bawić Zula i Zenek?

Jakie słyszysz zwierzę? – usprawnianie słuchu fonematycznego.

Uczniowie słuchają nagrań odgłosów zwierząt i nazywają te zwierzęta.

3. Praca z ćwiczeniami s.16-17.



Pokaz pisania litery "z,Z".

Wzór ćw.4
Proszę o nagranie czytanego przez dzieci tekstu s.12 lub 14.
4. Kaligrafia s.35.

Edukacja matematyczna
1. Praca z podręcznikiem - s.79.


2. Pokaz pisania cyfry "9".



3. Praca z ćwiczeniami s.10.
4. Kaligrafia s.70 - można spróbować pisać piórem lub długopisem.

5. Obliczenia w zeszycie - proszę o zdjęcie.
Dla chętnych - Digipuzzle.net

Koło "Rusz głową"
Przygotuj kartkę w kratkę i narysuj według kodu.



Jeśli możesz wydrukować to zrób tę kartę pracy:

Kahoot!



30 listopada 2020

1.12.2020 Księżniczka na ziarnku grochu

 


Dzień dobry 😃😄

Dzisiaj:

– wysłuchasz baśni Andersena "Księżniczka na ziarnku grochu",

– powtórzysz pisownię wyrazów z "ó",

– będziesz obliczać w zakresie 8,

– będziesz wycinać po linii prostej,

– zaprogramujesz Kotobota.

Edukacja polonistyczna

1. Wysłuchanie baśni Andersena "Księżniczka na ziarnku grochu".


Rozmowa na temat baśni. Porządkowanie wydarzeń.

Praca z ćwiczeniami s.18 - 19.


2. Kaligrafia  -litera "ó" s.34

Edukacja matematyczna i techniczna
1. Praca z podręcznikiem s.77
Przypomnienie, jakie mamy monety w Polsce - wycięcie monet i banknotu z wkładki do ćwiczeń.
2. Praca z ćwiczeniami s.8 ćw.7-8


2. Prezentacja genial.ly "Dodajemy do 8"


Informatyka
Kilka poleceń dla robota - podręcznik s. 20-21

Kodowanie na kartce w kratkę.
Przygotuj kartkę w kratkę , zaznacz punkt początkowy i rysuj według podanego kodu.




29 listopada 2020

30.11.2020 Na balu u króla Ósmeja

 Dzień dobry 👸👿

Dzisiaj:

– wypowiesz się na temat ilustracji i wysłuchanego tekstu

– poznasz, nazwiesz i nauczysz się pisać litery ó, Ó

– poćwiczysz podział podanych wyrazów na sylaby i głoski

– poznasz, nazwiesz liczbę 8 i nauczysz się pisać cyfrę 8

– wykonasz polecenia wymagające dodawania kilku liczb

Edukacja polonistyczna

1. W królestwie króla Ósmeja – przygotowanie do wprowadzenia nowej litery.

• Wysłuchanie opowiadanej przez nauczyciela bajeczki o królu, np. Daleko, daleko, za siedmioma

górami i za ósmym wzgórzem stał potężny zamek króla Ósmeja. W tym zamku mieszkała

wesoła królewna Ósmejka. Żyła w wielkiej przyjaźni z wiewiórkami, królikiem i wróblami.

Pewnego dnia król postanowił urządzić na królewskim dworze… A co postanowił? Przekonacie

się za chwilę, gdy otworzycie królewską księgę.


• Opowiadanie o ilustracji w podręczniku i przedstawionej na niej sytuacji. Wyszukiwanie

na niej osób i zwierząt, w których nazwach występuje głoska u. Podanie informacji o dwóch

sposobach zapisu głoski u (u lub ó).

• Wysłuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela.

• Rozmowa na temat wydarzeń realnych i fantastycznych przedstawionych w tekście.

• Uczniowie słuchają dalszego ciągu bajeczki o królu Ósmeju, np. Wtem do królewskiej komnaty

wpadł zdyszany królewicz z pękiem różowych róż, które schował za plecami. Pokłonił się

królewskiej rodzinie i natychmiast oczarował królewnę Ósmejkę. Powiem wam w tajemnicy,

że wkrótce odbyło się huczne wesele. I ja tam byłam, miód piłam, a co widziałam, to wam

opowiedziałam.

2. Praca z ćwiczeniami s.14-15

  • pokaz pisowni ó, Ó

         


3. Zapis do zeszytu, w każdym wyrazie proszę podkreślić "ó" na czerwono.

Dla chętnych prezentacja genial.ly


Edukacja matematyczna
Wprowadzenie cyfry "8"
1. Praca z podręcznikiem.
2. Pokaz kaligrafii cyfry "8".




3. Praca z ćwiczeniami s.7-8, ćw. 1-6


4. Kaligrafia s.69 - cyfra 8

Edukacja społeczna

29.04.2021 Najważniejsze polskie symbole. Majowe święta

 Dzień dobry 👫 Dzisiaj: – wysłuchasz wiersza i wypowiesz się na jego temat – omówisz przesłanie wiersza dotyczące okazywania szacunku ludzi...