Wyjaśnianie pojęcia segregacja śmieci, nawiązywanie do własnych doświadczeń i zdobytych dotychczas informacji na temat segregacji, poznawanie kolorów, którymi są oznaczone pojemniki na segregowane śmieci.
– poznasz grę planszową i rozegrasz kilka partii, przestrzegając reguł
- poznasz skróty klawiaturowe
Dzisiaj żegnamy się z częścią trzecią, na jutro proszę przygotować część czwartą. Na jutrzejszą technikę potrzebne będą nożyczki, klej, kartki z bloku (zielona, brązowa i dowolny kolor - może być białe, pokolorujecie lub pomalujecie swoją pracę).
– samodzielnie wykonasz zadania sprawdzające umiejętności matematyczne
– wysłuchasz tekstu i odpowiesz na pytania do niego
– przeczytasz wskazane teksty i wykonasz samodzielnie ćwiczenia
– wyjaśnisz, kim jest osoba nieznajoma i podasz zasady zachowania wobec takiej osoby
– ułożysz rady i uzupełnisz hasła związane z zachowaniem się w kontaktach z nieznajomymi
Edukacja matematyczna
1. Podręcznik s.123
2. Ćwiczenia s.52, 53
Edukacja polonistyczna i społeczna
1. Rozmowa uświadamiająca konieczność ograniczonego zaufania w stosunku do nieznajomych, kierowana pytaniami nauczyciela, np. Kto to jest nieznajomy, obcy? Czy wszystkim ludziom możemy ufać? Czy nieznajomi mogą być niebezpieczni? Co to znaczy, że ktoś może nam zagrażać?
2. Praca z podręcznikiem s.78-79, odpowiedzi na pytania do tekstu.