23 listopada 2020

24.11.2020 Jesienna szaruga



 Dzień dobry 👦👧

Dzisiaj:

– wypowiesz się na temat wysłuchanego tekstu i przeczytasz wskazany tekst

– nauczysz się rozpoznawać, nazywać i pisać litery b, B

– poćwiczysz pisownię imion zgodnie z poznaną zasadą

– dokonasz obliczeń w zakresie 7

– zastosujesz poznane symbole w zapisie obliczeń

– dowiesz się, czym jest programowanie, poćwiczysz je i poznasz aplikacje do programowania.

Edukacja polonistyczna 

1. Wysłuchanie nagrania, rozmowa na temat zdjęć. Gromadzenie słownictwa wokół tematu "deszcz" - co kojarzy się z deszczem, różne rodzaje deszczu, co robi deszcz. Określanie nastroju, co robimy podczas jesiennej pluchy. Wyjaśnienie znaczenia zwrotu "pogoda pod psem" (brzydka, np deszczowa pogoda). 


2. Praca z podręcznikiem cz.2 s.4-5

 Czytanie tekstu z podręcznika.


• Dzieci podczas czytania/słuchania zwracają uwagę na osoby występujące w tekście i ich rozmowę (kto co mówi).

• Analiza tekstu kierowana pytaniami nauczyciela, np. Kto jest bohaterem opowiadania? Co robią

Bajka, Beatka, Bartek i tata? Dlaczego budują budę? Czy Bajka chce zamieszkać w nowym

domu? Jaki pomysł mają na niego dzieci? Kto mówi: Dobra robota, a zaraz potem martwi się:

Daremna robota? Do czego zachęca Bartek swojego psa?

• Po co Bajce nowy dom? – omawianie potrzeb zwierząt domowych i sposobów ich zaspokajania

przez ludzi, zwrócenie uwagi na psychiczne potrzeby oswojonych zwierząt, np. psa (m.in.

ulubione potrawy, miejsca, spacery i zabawy z opiekunem, potrzeba spokoju, bezpieczeństwa).

3. Wprowadzenie liter b, B (buty, Bartek)


  • Pokaz pisania litery b,B
  • Praca z ćwiczeniami s.4-5


Wzór pisma dla ćw.2,3.
Zapis do zeszytu
Proszę nauczyć się czytać s.4. dla chętnych s.5. O nagranie proszę te dzieci, które jeszcze tego nie zrobiły.

Dla chętnych - genial.ly

Edukacja matematyczna

1. Praca z podręcznikiem cz.2 s.75.

zad. 1-4 zapis do zeszytu.
2. Praca z ćwiczeniami cz.2 s.5.
3. Przygotuj kostkę do gry.

Przyjrzyj się dokładnie, zaobserwuj, jaka liczba znajduje się po drugiej stronie i uzupełnij działania w zeszycie.

Dodatkowo dla chętnych

1. Praca z ćwiczeniami s.60-61


2. Praca z podręcznikiem cz.1 s.122 zad.1,2,3,5.



Informatyka
Kilka poleceń dla robota - programujemy, podręcznik s.18-19.

Propozycje dla zainteresowanych:
  • Strony internetowe


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

29.04.2021 Najważniejsze polskie symbole. Majowe święta

 Dzień dobry 👫 Dzisiaj: – wysłuchasz wiersza i wypowiesz się na jego temat – omówisz przesłanie wiersza dotyczące okazywania szacunku ludzi...