Podczas dzisiejszych zajęć:
– wypowiesz się na temat zwierząt hodowlanych i podasz korzyści związane z ich hodowlą,
– wskażesz różnice między ptakami a ssakami,
– ułożysz zdania w formie pytań i odpowiedzi,
– poznasz znaki stosowane na końcu zdania,
– wykonasz ćwiczenia utrwalające poznane litery,
– ułożysz i rozwiążesz zadania tekstowe,
– poćwiczysz dodawanie i odejmowanie w zakresie 7.
Edukacja przyrodnicza i polonistyczna
1. W tematykę dzisiejszych zajęć wprowadzi nas piosenka
Dziadek fajną farmę miał
Stary McDonald miał farmę | pieśń zwierząt
Stary MacDonald farmę miał
Dzieci podają nazwy zwierząt gospodarskich dzieląc je na dwie grupy - ptaki i ssaki, uzasadniają podział (co łączy każdą grupę) - ptaki – mają dzioby, pióra, skrzydła, dwie nogi, znoszą jaja; ssaki – mają sierść lub włosy, rodzą młode i karmią je mlekiem)
- Rozmowa na temat: jakie korzyści płyną z hodowli zwierząt?
- mięso, mleko, tłuszcz, jajka, wełna, pierze, skóra, futro, siła pociągowa, zwierzęta juczne, dla przyjemności.
- Zwrócenie uwagi na to, że należy opiekować się zwierzętami, zapewnić im jedzenie, picie, miejsce do przebywania, opiekę weterynarza.
3. Praca z ćwiczeniami cz.2 s.6-7.
ćw. 1
4. Czytanie tekstu pisanego.Zadanie - dowolną techniką przedstawić zwierzę lub zwierzęta hodowane przez człowieka (rysunek kredkami, farby, pisaki, plastelina, może to być wydzieranka, wycinanka, można wykorzystać wycięte z czasopism obrazki). Czas do piątku, proszę o zdjęcie.
Światowy Dzień Pluszowego Misia
Proszę o Wasze zdjęcia w otoczeniu miśków. Zrobimy galerię z okazji dzisiejszego święta.:)
Dla chętnych
Złotowłosa i trzy misie - bajka czytana
Złotowłosa i trzy misie - bajka animowana
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz