Dzisiaj podczas zajęć:
– wypowiesz się na temat uczestnictwa w konkursach oraz na temat omawianego tekstu
– poćwiczysz podział wyrazów na głoski
– przeczytasz głośno tekst i wyszukasz w nim potrzebne fragmenty
– napiszesz i przeczytasz sylaby, wyrazy i zdania z literami n, N
– rozpoznasz, nazwiesz i nauczysz się pisać cyfrę 6 oraz wykonasz ćwiczenia matematyczne
Edukacja polonistyczna
1. Odgadnijcie z pierwszych sylab nazw obrazków hasło.
2. Rozmowa o osiągnięciach w konkursach, w których dzieci dotychczas brały udział. Jakie znają konkursy?
3. Notes Neli – wprowadzenie liter n, N (notes, Nela)
• Swobodne wypowiedzi na temat ilustracji w podręczniku – próba ustalenia, w jakim miejscu
znajdują się przedstawione na niej dzieci.
• Słuchanie całego tekstu czytanego przez nauczyciela (podręcznik s.72-73).
• Sprawdzanie poziomu zrozumienia tekstu – udzielanie odpowiedzi na pytania, np. Co robi
Nela, Kornel, Karolina, Leon)? Co znajduje się w notesie Neli? Co Nela narysuje na konkurs?
Co zrobił Konrad? Co jest tematem konkursu? Co Filip dostał z Muzeum Transportu?
• Wspólne ustalanie na podstawie tekstu i ilustracji, do jakiego konkursu przygotowują się dzieci.
• Wyszukiwanie w tekście i czytanie fragmentów opisujących zajęcia bohaterów.
• Czytanie tekstu przez chętne dzieci z uwzględnieniem poziomu umiejętności.
Proszę nauczyć się czytać - obowiązkowo s. 72, dla chętnych s. 73.
• Wprowadzenie liter n, N (notes, Nela).
– Wyszukiwanie na ilustracji obiektów, w których nazwach jest głoska n w różnych pozycjach.
– Ćwiczenia analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów z n w różnych pozycjach (wyrazy z boku s.72).
4. Ćwiczenia przygotowujące do pisania ze szczególnym uwzględnieniem wielkiej litery N
- obserwacja toku pisania liter N, n, pisanie w powietrzu, palcem po biurku.
– ćwiczenia w pisaniu liter n, N (ćwiczenia polonistyczne s.75,76).
Zapis do zeszytu - proszę o zdjęcie.
Edukacja matematyczna
1. Podręcznik s.119 zad.1,2 - Badanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 6. Dopełnianie do 6.
Dzieci oglądają ilustrację w sposób ukierunkowany pytaniami nauczyciela, np. Ile domków ma Ada? Ile okien mają domki? Ile drzwi? Dlaczego Ada tak poukładała swoje domki? W pierwszym domku jest zgaszone światło. Ile trzeba zaświecić, by wszystkie okna były rozświetlone?
3. Ćwiczenia matematyczne cz.1 s.54 ćw.1
Prezentacja kaligrafii cyfry 6.
3. Ćwiczenia matematyczne cz.1 s.54, 55(ćw. 2-8).
4. Kaligrafia s. 67 (cyfra 6).
Edukacja informatyczna
Lupa dla detektywa - kolorujemy
Omówienie paska narzędzi programu Paint.
Strony do kolorowania on-line:
1. Super Coloring - należy wybrać sobie kategorię, później obrazek, a następnie Color Online (można też wydrukować).
2. Gry.pl - Kolorowanki4. Genial.ly- Tablica do rysowania
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz