Dzień dobry💞
Podczas dzisiejszych zajęć:
– wypowiesz się na temat tekstu i własnych doświadczeń związanych z niesieniem pomocy potrzebującym
– poćwiczysz analizę i syntezę słuchowo-wzrokową podanych wyrazów
– poznasz, nazwiesz i nauczysz się pisać literę ę oraz przeczytasz tekst z tą literą
Edukacja polonistyczna
1. Odczytanie hasła Pomocna ręka składającego się z sylab i głosek zilustrowanych wyrazów.
- pierwsza sylaba
- pierwsza sylaba
- trzecia głoska
- trzecia sylaba
- druga sylaba
Próba wyjaśnienia przenośnego znaczenia otrzymanego wyrażenia.
2. Kilkuzdaniowe wypowiedzi dzieci na temat trudnych sytuacji, w których ktoś wyciągnął
do nich pomocną rękę lub kiedy one pomogły komuś w potrzebie.
3. Praca z podręcznikiem s.76-77 - Ileż tu pomocnych rąk!
Rozmowa na temat przedstawionej sytuacji – zwrócenie uwagi na zależności przyczynowo-skutkowe, np. Dlaczego potrzebuje pomocy? Kto pomaga? W jaki sposób pomaga? Jak się czuje osoba, która uzyskała pomoc? Co odczuwa osoba podająca pomocną dłoń?
• Co robią ręce osób niosących pomoc? – ustalanie i nazywanie czynności rąk, np. tulą, niosą, głaszczą, wsypują, karmią, podtrzymują.
4. Ta ręka karmi Kęskę – wprowadzenie litery ę (daję, Kęska).
Rozmowa na temat przywiązania zwierząt do osób, które je karmią, opiekują się nimi –
na podstawie analizy sytuacji przedstawionej na ilustracji.
Prezentacja pisowni litery "ę"
Pisanie litery ę w izolacji, w sylabach i wyrazach – zwrócenie uwagi na brak wielkiej litery ę,
gdyż nigdy nie występuje ona na początku wyrazów - ćwiczenia polonistyczne s. 79-80.
Zapisanie do zeszytu trzech pierwszych zdań z podręcznika s.76.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz