18 listopada 2020

19.11.2020 Pomocne ręce

 

Dzień dobry💞
Podczas dzisiejszych zajęć:
– wypowiesz się na temat tekstu i własnych doświadczeń związanych z niesieniem pomocy potrzebującym
– poćwiczysz analizę i syntezę słuchowo-wzrokową podanych wyrazów
– poznasz, nazwiesz i nauczysz się pisać literę ę oraz przeczytasz tekst z tą literą

Edukacja polonistyczna

1. Odczytanie hasła Pomocna ręka składającego się z sylab i głosek zilustrowanych wyrazów.

- pierwsza sylaba

- pierwsza sylaba
- trzecia głoska
- trzecia sylaba

- druga sylaba

- ostatnia sylaba

Próba wyjaśnienia przenośnego znaczenia otrzymanego wyrażenia.

2. Kilkuzdaniowe wypowiedzi dzieci na temat trudnych sytuacji, w których ktoś wyciągnął
do nich pomocną rękę lub kiedy one pomogły komuś w potrzebie.
3. Praca z podręcznikiem s.76-77 - Ileż tu pomocnych rąk!
Rozmowa na temat przedstawionej sytuacji – zwrócenie uwagi na zależności przyczynowo-skutkowe, np. Dlaczego potrzebuje pomocy? Kto pomaga? W jaki sposób pomaga? Jak się czuje osoba, która uzyskała pomoc? Co odczuwa osoba podająca pomocną dłoń?
• Co robią ręce osób niosących pomoc? – ustalanie i nazywanie czynności rąk, np. tulą,  niosą, głaszczą, wsypują, karmią, podtrzymują.

4. Ta ręka karmi Kęskę – wprowadzenie litery ę (daję, Kęska).
Rozmowa na temat przywiązania zwierząt do osób, które je karmią, opiekują się nimi –
na podstawie analizy sytuacji przedstawionej na ilustracji.
Prezentacja pisowni litery "ę"


Pisanie litery ę w izolacji, w sylabach i wyrazach – zwrócenie uwagi na brak wielkiej litery ę,
gdyż nigdy nie występuje ona na początku wyrazów - ćwiczenia polonistyczne s. 79-80.

Zapisanie do zeszytu trzech pierwszych zdań z podręcznika s.76.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

29.04.2021 Najważniejsze polskie symbole. Majowe święta

 Dzień dobry 👫 Dzisiaj: – wysłuchasz wiersza i wypowiesz się na jego temat – omówisz przesłanie wiersza dotyczące okazywania szacunku ludzi...