Dzisiaj;
––wypowiesz się na temat polskiej królowej Jadwigi i określisz jej cechy
––wysłuchasz tekstu legendy i odpowiesz na pytania do niego
––uporządkujesz kolejne wydarzenia legendy
––wypowiesz się na temat wartości cech królowej Jadwigi w życiu codziennym
––utworzysz wyrazy bliskoznaczne
––narysujesz
Edukacja polonistyczna i społeczna
1. Królowa Jadwiga – wprowadzenie do zajęć.
Swobodne wypowiedzi na temat znanych dzieciom utworów literackich, których bohaterkami są królowe. Ustalenie, że królowe są nie tylko w baśniach, ale także w świecie rzeczywistym, w państwach, które są monarchiami (w dawnych czasach takich państw było bardzo wiele, w naszym kraju również żyły królowe).
2. Słuchanie informacji nauczyciela o królowej Polski Jadwidze Andegaweńskiej uzupełnionych prezentacją materiałów ilustracyjnych (Wikipedia).
Film "Jak Jadwiga została królem Polski"
3. Uważne słuchanie legendy "Stopka królowej Jadwigi" podręcznik s.48-49
- Ustne odpowiedzi na pytania do tekstu i wyjaśnianie wyrazów, których dzieci nie zrozumiały. Co się wydarzyło na budowie świątyni? – omawianie elementów świata przedstawionego w legendzie.
- Określanie miejsca, czasu akcji i wskazywanie bohaterów wydarzeń – rozmowa kierowana pytaniami, np. Gdzie rozgrywają się opisane wydarzenia? (w Krakowie, na budowie Bazyliki Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny); Kiedy to się działo? Kim są główni bohaterowie legendy? Kto jeszcze uczestniczył w wydarzeniach?
4. Porządkowanie wydarzeń
5. Praca z ćwiczeniami s.50-51
Edukacja plastyczno-techniczna
Królewskie korony - proszę o zdjęcie (korona na głowie Waszej lub zabawki - zdjęcie do galerii).
Dla ciekawych
Wygląd królowej Jadwigi
Koło "Rusz głową"
Genially - Rodzinny Escape room
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz