Dzień dobry👸👮
Dzisiaj:
– przeczytasz wskazany tekst
– odpowiesz na pytania do wysłuchanego tekstu
– wyjaśnisz wiele znaczeń wyrazu zamek
– nauczysz się pisać litery Z, z i wyrazy z tymi literami
– poznasz, nazwiesz liczbę 9 i nauczysz się pisać cyfrę 9
– wykonasz polecenia wymagające dodawania kilku liczb
– narysujesz zamek lub wykonasz go z dostępnych materiałów
Edukacja polonistyczna, techniczna i plastyczna:
1. Wprowadzenie - co łączy ze sobą te trzy ilustracje?
Jak to jest zrobione? Zamek błyskawiczny.
Jak działa zamek błyskawiczny?
Jak zbudować zamek?
Wykonaj zamek (praca plastyczna lub budowla) - proszę o zdjęcie do piątku.
2. Praca z podręcznikiem s. 14-15.
Omawianie ilustracji w podręczniku wspomagane pytaniami, np. Co robią dzieci na ilustracji?
Co zbudowała dziewczynka? Co zbudował chłopiec?
• Wyszukiwanie na ilustracji obiektów, w których nazwach występuje głoska "z".
• Głośne czytanie tekstu o zabawie Zuli i Zenka.
• Ćwiczenia w czytaniu z podziałem na role (tekst narratora czyta nauczyciel).
• Rozmowa na temat tekstu, np. Kto mieszkał na zamku? Co zrobił Zenek? Co jeszcze zbudowały
dzieci? Jakie zwierzęta zamieszkały w zoo królewny Zuzanny? Jak królewna będzie opiekować
się swoimi zwierzętami? Jak lubią się bawić Zula i Zenek?
Jakie słyszysz zwierzę? – usprawnianie słuchu fonematycznego.
Uczniowie słuchają nagrań odgłosów zwierząt i nazywają te zwierzęta.
3. Praca z ćwiczeniami s.16-17.
Pokaz pisania litery "z,Z".
Wzór ćw.4Proszę o nagranie czytanego przez dzieci tekstu s.12 lub 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz