12 listopada 2020

13, 16.11.2020 Właściwe zachowanie przy stole

 

Dzień dobry 👀

– poznasz, nazwiesz i nauczysz się pisać litery j, J

– weźmiesz udział w rozmowie dotyczącej kulturalnego zachowania się przy stole

– przeczytasz wskazany tekst

– porównasz i uporządkujesz wskazane liczby

- ułożysz zadanie z treścią do ilustracji i rozwiążesz je

- - powtórzysz swoje umiejętności matematyczne i sprawdzisz się.

Edukacja polonistyczna

1. Ustalanie nazw posiłków w różnych porach dnia i określanie czasu ich spożywania. ustalanie i nazwanie pory dnia, w których te posiłki są spożywane. Swobodne wypowiedzi na temat spożywania posiłków razem z rodziną.

2. Joki je jajko – wprowadzenie liter j, J (jajko, Julek) podręcznik s. 68-69

• Omawianie sytuacji przedstawionej na ilustracji.

• Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela.

• Rozmowa sprawdzająca zrozumienie tekstu, np. Jakie imiona noszą dzieci? Jakie mają zwierzęta?

Jak nazwali papugę? Jaką głoską rozpoczynają się imiona dzieci i papugi? Czy wiecie

jak wabi się pies? Nadajcie mu imię rozpoczynające się również głoską j. Jaki posiłek może

spożywać ta rodzina? Jakie potrawy znalazły się na stole? Co robi mama/tata/Julek/Jola?




• Próba ustalenia, jak robi się omlety.

• Analiza słuchowo-wzrokowa wyrazu jajko.

• Ćwiczenia w rozpoznawaniu liter j, J wśród innych, w wyrazach i w tekście (podręcznik). 

3. Wprowadzenie drukowanych i pisanych liter j, J (jajko, Julek) - ćwiczenia polonistyczne s.72-73



• Ćwiczenia w pisaniu nowo poznanych liter w izolacji, w sylabach i wyrazach. Przypomnienie zasady pisowni imion wielką literą.(ćw.1)

4. Rozmowa na temat potraw z jajek.









Przepisanie do zeszytu wyrazów z "j" s.68 podręcznik (znajdujących się po lewej stronie) oraz trzech imion - proszę o zdjęcie.


Proszę nauczyć się czytać - obowiązkowo s. 68, dla chętnych s. 69.

Zadanie dla chętnych - zrobić omlet lub inną potrawę z wykorzystaniem jajek (proszę wysłać zdjęcie, krótki film z przyrządzania).




5. Uzupełnianie wyrazów sylabą ja, Ja. Zapisanie innych propozycji wyrazów z tymi sylabami, np. jadą, jaki, jaskry, soja, jaja, moja, Maja (pisanie ze słuchu z samokontrolą).

6. Kaligrafia s.28.

7. Ćwiczenia polonistyczne s. 74

Edukacja matematyczna (13 listopada)
1. Wykonanie ćw.1-5 s. 52
2. Układanie zadania do ilustracji i rozwiązanie go (zapis w zeszycie).




Edukacja matematyczna (16 listopada)
1. Wykonanie sprawdzianu - Czy to już umiem (ćwiczenia s. 53).
2. Układanie zadań do ilustracji, rozwiązywanie ich (zapis w zeszycie).



Edukacja muzyczna
1. Nauka fragmentu piosenki "Jesteśmy Polką i Polakiem".
Ref. Jes

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty


Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty


Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniała
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty


Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty


Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdański
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

/2x

2. Posłuchaj muzyki i dopasuj do niej obrazek.
 


Słuchając jeszcze raz spróbuj zatańczyć do muzyki.







Słuchając jeszcze raz spróbuj zatańczyć do muzyki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

29.04.2021 Najważniejsze polskie symbole. Majowe święta

 Dzień dobry 👫 Dzisiaj: – wysłuchasz wiersza i wypowiesz się na jego temat – omówisz przesłanie wiersza dotyczące okazywania szacunku ludzi...