Dzień dobry 👀
– poznasz, nazwiesz i nauczysz się pisać litery j, J
– weźmiesz udział w rozmowie dotyczącej kulturalnego zachowania się przy stole
– przeczytasz wskazany tekst
– porównasz i uporządkujesz wskazane liczby
- ułożysz zadanie z treścią do ilustracji i rozwiążesz je
- - powtórzysz swoje umiejętności matematyczne i sprawdzisz się.
Edukacja polonistyczna
1. Ustalanie nazw posiłków w różnych porach dnia i określanie czasu ich spożywania. ustalanie i nazwanie pory dnia, w których te posiłki są spożywane. Swobodne wypowiedzi na temat spożywania posiłków razem z rodziną.
2. Joki je jajko – wprowadzenie liter j, J (jajko, Julek) podręcznik s. 68-69
• Omawianie sytuacji przedstawionej na ilustracji.
• Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela.
• Rozmowa sprawdzająca zrozumienie tekstu, np. Jakie imiona noszą dzieci? Jakie mają zwierzęta?
Jak nazwali papugę? Jaką głoską rozpoczynają się imiona dzieci i papugi? Czy wiecie
jak wabi się pies? Nadajcie mu imię rozpoczynające się również głoską j. Jaki posiłek może
spożywać ta rodzina? Jakie potrawy znalazły się na stole? Co robi mama/tata/Julek/Jola?
• Próba ustalenia, jak robi się omlety.
• Analiza słuchowo-wzrokowa wyrazu jajko.
• Ćwiczenia w rozpoznawaniu liter j, J wśród innych, w wyrazach i w tekście (podręcznik).
3. Wprowadzenie drukowanych i pisanych liter j, J (jajko, Julek) - ćwiczenia polonistyczne s.72-73
• Ćwiczenia w pisaniu nowo poznanych liter w izolacji, w sylabach i wyrazach. Przypomnienie zasady pisowni imion wielką literą.(ćw.1)
4. Rozmowa na temat potraw z jajek.
Przepisanie do zeszytu wyrazów z "j" s.68 podręcznik (znajdujących się po lewej stronie) oraz trzech imion - proszę o zdjęcie.
Proszę nauczyć się czytać - obowiązkowo s. 68, dla chętnych s. 69.
Zadanie dla chętnych - zrobić omlet lub inną potrawę z wykorzystaniem jajek (proszę wysłać zdjęcie, krótki film z przyrządzania).
5. Uzupełnianie wyrazów sylabą ja, Ja. Zapisanie innych propozycji wyrazów z tymi sylabami, np. jadą, jaki, jaskry, soja, jaja, moja, Maja (pisanie ze słuchu z samokontrolą).
6. Kaligrafia s.28.
7. Ćwiczenia polonistyczne s. 74
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniała
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdański
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
/2x
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz